Ca urmare a demarării lucrărilor la magistrala  5 de metrou, începând cu data de 06.11.2011, Brigada de Poliţie Rutieră va restricţiona traficul rutier pe Str. Răzoare.

Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va modifica traseele liniilor de transport public din zonă, astfel:

Linia 69 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul ,,Valea Argeşului’’ şi intersecţia Drumul Taberei/Bd. G-ral Vasile Milea, apoi pe Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Bd. Prof. Dr. Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Podul Operei şi Bd. Mihail Kogalniceanu, de unde revine pe traseul iniţial.

Liniile 90 şi 91 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalul ,,Valea Ialomiţei’’ şi intersecţia Drumul Taberei/Bd. G-ral Vasile Milea, apoi pe Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Bd. Prof. Dr. Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Podul Opere şi Bd. Mihail Kogalniceanu, urmând apoi traseele iniţiale.

Linia 96 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Tăcerii’’ şi intersecţia Drumul Sării/Str. Lt. N. Găină, apoi pe un traseu modificat pe Str. Lt. N. Găină, Drumul Taberei, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Str. Constantin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Parcalabul, Str. Gării de Nord cu întoarcere prin Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Bd. Vasile Milea, Drumul Taberei, Drumul Sării, apoi traseul actual.

Liniile 126, 137, 138, 168, 268, 368, N116 şi N120, pe sensul spre centrul capitalei, vor funcţiona pe traseele de bază până la intersecţia Răzoare, apoi pe artera nou construită Străpungerea Răzoare, Şos. Pandurilor, de unde revin pe traseele iniţiale. Pe sensul spre cartiere, autobuzele vor circula pe un traseu modificat de la intersecţia Str. Prof. Dr. Bagdasar/Şos. Pandurilor, prin Şos. Pandurilor, Bd. Geniului, intersecţia Răzoare, apoi traseele de bază.

Linia 136 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre ,,Pod Izvor’’, de la intersecţia Şos. Pandurilor/Bd. Geniului, prin Bd. Geniului, Străpungerea Răzoare, Şos. Pandurilor, apoi traseul actual. Celălalt sens nu se modifică.

 

Ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Str. Maior Vasile Băcilă, începând cu data 03.11.2011 ora 6:00, linia 282 va reveni pe traseul de bază de la intersecţia Şos. Colentina/Str. Maior Vasile Băcilă, pe Str. Maior Vasile Băcilă, cu întoarcere pe Str. Pescarilor, Str. Maior Vasile Băcilă, apoi traseul actual.

 

Regia Autonomă de Transport Bucureşti îşi va extinde reţeaua de transport spre marile centre comerciale şi cartierele rezidentiale noi, prin prelungirea unor linii deja existente şi înfiinţarea altora noi. 

În acest sens, a fost înfiinţată o comisie alcătuită din reprezentanţi ai consiliilor locale din Judeţul Ilfov, Consiliului General al Municipiului Bucureşti, ai centrelor comerciale şi complexelor rezidenţiale, precum şi ai conducerii RATB. 

Proiectul demarează cu analiza oportunităţii legate de înfiintarea unor linii de autobuze care să asigure următoarele legături:

Traseul 1: Gara de Nord, Pasajul Piaţa Victoriei, Calea Dorobanţilor, Bd. Lacul Tei, Şos. Colentina, Institutul Oncologic, complexul comercial Niro;

Traseul 2: Piaţa Universităţii, Bd. Eroilor, Bd. Iuliu Maniu, cartierul Militari Rezidence;

Traseul 3: CET Sud Vitan, Şos. Ştefan cel Mare, Foişorul de Foc, Calea Floreasca, Şos. Pipera, Şos. Bucureşti Nord, cartierul Rezidenţial Swan. 

În etapa următoare vor fi examinate şi traseele: Piaţa Eroii Revoluţiei, complexul rezidenţial Green City şi Piata Chibrit, Şos. Chitila, parcul comercial Colosseum. 

De asemenea, odată cu crearea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti, până la intrarea în funcţiune a acesteia, RATB împreună cu reprezentanţii Metrorex şi CFR Călători vor analiza înfiinţarea unor staţii intermodale ( tren-autobuz ) pe centura capitalei,  care vor asigura transferul călătorilor de la staţiile feroviare şi până la terminalele de transport public din Bucureşti ( de suprafaţă sau subterane ). Circulaţia autobuzelor şi a trenurilor va fi sincronizată astfel încat intervalul  de succedare dintre vehicule să nu depăşească 30 de minute. 

„Extinderea reţelei de transport şi înfiinţarea staţiilor intermodale vor îmbunătăţi condiţiile în care călătoresc bucureştenii si cetăţenii judeţului Ilfov, iar activitatea comercială din jurul Capitalei va cunoaşte o dezvoltare semnificativă” declară Adrian Criţ, directorul general al RATB. 

 

Circulaţia vehiculelor R.A.T.B. va fi net îmbunătăţită şi adaptată condiţiilor de trafic actuale,  graţie unui  sistem de monitorizare şi control al traficului în timp real, ce va fi achiziţionat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. 

Sistemul, compus din echipamente de dirijare, dispecerizare şi monitorizare a parametrilor vehiculelor, precum şi din dispozitive de comunicaţie între personalul de bord şi dispeceri, va gestiona problemele de ritmicitate apărute pe liniile de transport în comun. Astfel, cele 1000 de autobuze Mercedes şi 100 de troleibuze IRISBUS pe care vor fi instalate echipamentele vor fi urmărite online în traseu şi vor fi dirijate în funcţie de condiţiile de trafic existente la moment.

“Investiţia în acest sistem, în cuantum de 760.000 de euro, are un dublu impact: creşte calitatea transportului public, dar ne ajută să realizăm şi o economie substantială. Investiţia va fi amortizată în mai puţin de un an, prin reducerea costurilor  aferente personalului de control din terminale”, declară Adrian Criţ, directorul general R.A.T.B.

La iniţiativa conducerii Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în această săptămână, a avut loc o şedinţă la care au participat primarii localităţilor din judeţul Ilfov, unde RATB desfăşoară activitate de transport.

Pentru creşterea gradului de siguranţă şi confort a călătorilor, pe traseele preorăşeneşti, directorul general RATB, Adrian Criţ, a propus înlocuirea autobuzelor cu grad de uzură avansat cu autobuze Mercedes.

Propunerea a fost acceptată de majoritatea primarilor prezenţi la întâlnire.

Astfel, pe măsură ce vor fi semnate actele adiţionale la contractele de transport, începând de săptămâna viitoare, în localităţile Chitila, Mogoşoaia, Otopeni şi Bragadiru, vor circula autobuze Mercedes.

„Am luat această iniţiativă, venind în sprijinul cetăţenilor din judeţul Ilfov şi a bucureştenilor care îşi au locul de muncă în aceste localităţi, pentru ca toţi călătorii RATB să poată beneficia astfel de un transport civilizat, cu vehicule moderne, care asigură condiţii optime de confort şi siguranţă”, declară Adrian Criţ, directorul general al RATB.

Ca urmare a solicitărilor primite pe adresa Regiei, pentru asigurarea unei relaţii directe de transport pe reţeaua de tramvaie între Ghencea şi Piaţa Unirii, începând din data de 08.10.2011, tramvaiele liniei 47 vor circula de la terminalul Ghencea, pe Bd. Ghencea, Calea 13 Septembrie, Şos. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrate, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, până la Piaţa Unirii.

 Abonamentele eliberate până în prezent pe linia 47 ramân valabile pe liniile 136, 221, 8, 11 şi 25, dar numai pe secţiunile comune de traseu.

 

La 1 octombrie reîncep cursurile organizate de R.A.T.B. în cadrul Centrului său de pregatire profesională, unde pot fi obţinute atestate pentru conducători (transport marfă, persoane, taxi) şi instructori auto, profesori de legislaţie rutieră şi manageri de transport. Tot aici, cei interesaţi pot fi pregătiţi pentru a deveni controlori de bilete sau personal tehnic.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti s-a autorizat în 2010 ca Centru de Pregătire şi Perfecţionare în Transporturile Rutiere şi a demarat cursurile de pregătire nu numai pentru proprii angajaţi, dar şi pentru persoane din afara regiei. Astfel, în numai un an au fost atestaţi 1026 de conducători de vehicule, pentru 2012 estimându-se o creştere cu 40 % a numărului acestora.

Costurile totale alocate de R.A.T.B. pentru formarea profesională în 2010 şi 2011 se ridică la aproximativ 1 milion de lei (RON). În acest interval de timp au fost specializaţi, recalificaţi sau verificaţi din punct de vedere profesional circa 5000 de angajaţi.

 

 

 

În vederea reorganizării circulaţiei rutiere în zona terminalului Depoul Alexandria, determinată de accesul în parcarea noului complex comercial, începând cu data de 01.10.2011, RATB va reorganiza traseele liniilor de autobuze care întorc la acest terminal, astfel:


Linia 226 va funcţiona între terminalul „Piaţa Romană” şi fostul capăt de linie „Piaţa Rahova”, pe următorul traseu: Piaţa Romană, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Calea Plevnei, Str. Stirbei Vodă, Bd. Eroilor, Str. Prof. Dr. Bagdasar, Sos. Pandurilor, Cal. 13 Septembrie, Str. Petre Ispirescu, Str. Mărgeanului, Str. Buzoieni, Str. Amurgului, Str. Caporal Preda, Str. Soldat Vasile Croitoru, cu întoarcere prin Str. Buzoieni, Str. Mărgeanului, Str. Petre Ispirescu, Cal. 13 Septembrie, Sos. Pandurilor, Str. Prof. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Str. Stirbei Vodă, Cal. Victoriei, Str. Dem Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu şi Bd. G-ral Gheorghe Magheru. 

Linia 227 va funcţiona între terminalul „Piaţa Rahova” şi „Piata Pucheni” pe traseul: Str. Soldat Vasile Croitoru, Şos. Alexandria, Şos. Bucureşti-Măgurele, Str. Caracal, Str. Teiuş, Şos. Alexandria, Str. Pucheni, Str. Teodor Mazilu, cu întoarcere pe Str. Teodor Mazilu, Str. Munţii Carpaţi, Str. Caporal Preda şi Str. Soldat Vasile Croitoru. 

Linia 303 va funcţiona între terminalul „Tăcerii” şi „Str. Pecinişca” pe traseul: Str. Tăcerii, Str. Pazei, Str. Disciplinei, Str. Antiaeriană, Şos. Bucureşti – Măgurele, Str. Pecinişca.

Linia 438 va funcţiona între terminalul „Tăcerii” şi localitatea „Bragadiru” pe traseul: Str. Tăcerii, Str. Pazei, Str. Disciplinei, Str. Antiaeriană şi Şos. Alexandria.

Precizăm că liniile de transport din zona Depoului Alexandria vor funcţiona pe trasee modificate numai în perioada lucrărilor de sistematizare a intersecţiei Şos. Alexandria/Depoul Alexandria.

În vederea reorganizării circulaţiei rutiere în zona terminalului “Depoul Alexandria”, determinată de accesul în parcarea noului complex comercial, începând cu data de 28.09.2011, linia 96 de troleibuze va funcţiona între „Gara de Nord” şi terminalul „Tăcerii”.

 

Troleibuzele vor circula pe următorul traseu: Piaţa Gării de Nord, Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Stirbei Vodă, Bd. Eroilor, Str. Prof. Dr. Bagdasar, Str. Răzoare, Drumul Sării, Str. Antiaeriană, Str. Tăcerii, cu întoarcere pe Str. Tăcerii, Str. Pazei, Str. Disciplinei, Str. Antiaeriană, Drumul Sării, Str. Răzoare, Sos. Pandurilor, Str. Prof. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Podul Eroilor, Splaiul Independentei, Str. C-tin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Parcălabul, Str. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord.

 

 

Ca urmare a înfiinţării Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti, prin Ordonanţa Guvernului nr. 21/2011, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a iniţiat demersurile pentru crearea Poliţiei Transportului Public în Capitală – autoritate care să acţioneze pentru diminuarea fenomenelor antisociale din transportul public de suprafaţă şi din metrou. 

Siguranţa călătorilor în mijloacele de transport în comun, precum şi a personalului de bord şi a celui de control, reprezintă un obiectiv major pentru RATB, care a făcut această propunere, luând în considerare amploarea actelor cu caracter antisocial, a comerţului ambulant şi fraudei înregistrate în mijloacele de transport în comun. 

“Colaborarea RATB cu Direcţia Generală de Jandarmi a Municipiului Bucureşti şi cu Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti a dus la diminuarea fenomenelor antisociale, însă consider că înfiinţarea unei autorităţi unitare, specializată în domeniul transportului public, va crea un climat de ordine şi siguranţă publică în mijloacele de transport în comun”, declară Adrian Criţ, directorul general RATB.

 

Ca urmare a executării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Str. Mr. Vasile Băcilă, începând cu data 31.08.2011,autobuzele liniei 282 vor circula pe un traseu modificat de la intersecţia Şoseaua Colentina/ Str. Mr. Vasile Băcilă, pe Şoseaua Colentina, Şoseaua Fundeni, cu întoarcere pe Str. Pescarilor, Str. Mr. Vasile Băcilă, apoi pe traseul actual. 

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în comun cu cele ale liniei 182.

Ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a reţelei de canalizare de pe Splaiul Independenţei,începând cu data de 31.08.2011, autobuzele liniilor 104, 123 şi 124 vor reveni pe traseul de bază pe sensul spre ,,Piaţa Operei’’, de la intersecţia Splaiul Independenţei/Bd. Schitu Măgureanu, prin Splaiul Independenţei, apoi traseele actuale.

În scopul continuării lucrărilor la obiectivul “Dublarea diametralei Nord-Sud, etapa I, tronsonul Buzeşti – Berzei - Vasile Pârvan”, începând din data de 12.08.2011 se restricţionează traficul rutier general pe Bd. Dinicu Golescu la intersecţie cu Str. Berzei.

 

Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reorganiza traseele de autobuze din zonă, astfel:

 

Liniile 126, 168, 368 şi 226 vor funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre cartierul Drumul Taberei, respectiv cartierul Rahova, de la intersecţia Str. Mircea Vulcănescu/Bd. Dinicu Golescu, pe Str. Mircea Vulcănescu, Cal. Plevnei, Str. Ştirbei Vodă, Bd. Eroilor, urmând apoi traseele actuale. Celălalt sens de circulaţie nu se modifică.

Autobuzele vor opri pe Str. Mircea Vulcănescu în staţia Bd. Dinicu Golescu, comun cu cele ale liniei 178, pe Cal. Plevnei în staţia Mircea Vulcănescu, comun cu troleibuzele liniilor 85 şi 96, respectiv pe Str. Ştirbei Vodă, în staţia  Ştirbei Vodă, comun cu troleibuzele liniei 96.

 

Linia 178 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Sala Palatului, de la intersecţia Bd. Dinicu Golescu/Str. Witing, pe Str. Witing, Cal. Plevnei, Str. Ştirbei Vodă, Str. Ion Câmpineanu, apoi traseul de bază. Celălalt sens de circulaţie nu se modifică.

Autobuzele vor opri pe Cal. Plevnei în staţiile Witting (linii comune 62, 71, 85, 93, 96, 123, 133, 163) şi Mircea Vulcănescu (linii comune 85 şi 96), respectiv pe Str. Ştirbei Vodă în staţia Berzei (linii comune 122, 126, 168, 137, 138, 226, 268, 368).

 

De la aceeaşi dată, linia 635 se desfiinţează, călătorii urmând a utiliza mijloacele de transport din liniile 85, 182, 205 şi 282.

Abonamentele eliberate pe linia 635 vor fi valabile pe liniile 85, 182, 205 şi 282, pe traseul comun cu linia 635.

 

Ca urmare a solicitărilor primite pe adresa Regiei, începând din data de 01.08.2011, linia 301 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre terminalul Jolie Ville Băneasa, de la intersecţia Şos. Bucureşti-Ploieşti/Bd. Neculai Stamatin, pe Bd. Neculai Stamatin, Bd. Alexandru Nasta, Aleea Privighetorilor, urmând apoi traseul de bază.

Pe traseul modificat, autobuzele vor opri in staţia „Ambasada SUA”.